Beat Battle 102 I DARE YOU


#68

You set the timer to 16 days, which I was confused by, and asked you about, but you didn’t reply.


#69

I set it that long because I wanted everyone to have enough time, and also I played a show yesterday and was working on that set instead of doing the bb. I have it produced but not sequenced, and then I’s mix it a bit more, ir I can just not do that and y’all can vote now


#70

It’s funny how the competition went from mega-event to 3 participants in just two rounds. But yeah, please post your own noodling as well. We promise not to vote for you :wink:


#71

Tada

Yeah I can single-handedly kill the Beat Battles, have done it before lol. Next person can make a more accessible ruleset if they want.


#72

We’re not dead yet!

I might be crazy, but I had fun trying to make something work for this :smile:

hmm… I like the mood in this one. Twin Peaks Trip Hop. The form you put in the rules is hard to make work, which also kind of shows here - but I like it. The layered/panned “soft electric piano” is especially nice.


#73

It’s a fine line to walk, for sure. With the frequency of BBs, I think the rules do need to get weird and out there from time to time to keep this thing fresh. On the other hand, IDMf is currently a pretty small place. And the number of people participating in BBs is a tiny subset of that small number. So if it causes a drop in participation, that’s no fun either. I really liked the fact the rules were a little more out there this time around. And “In Defiance of Gravity” would’ve been all over that. But “a$$erbik” is completely lost in this minimal acid techno thing and didn’t have time for this complicated nonsense. So I happily noped out of this one to focus on squelchy shit.

Respect to all 5 of you for doing (and attempting to do) something within that space. Interesting submissions.


#75

^^ Who is this guy?


#76

I think it’s awesome to see some participating and making something out of this!

I will also say I’m reluctant to ever do the ‘hard rules’ ones because they are pretty restrictive. I think that’s possibly what leads to so few people finishing tracks for some of these; the hard rules might be interesting and fun for some, but for others (like me) it’s just a headache to fit everything into a certain structure.

As others have said though, it wouldn’t be fair for these diffucult ones to not exist, though. I just think fewer people will follow through.


#77

I was also turned off by the rules. I like to invent and have fun with some caveats… that battles others creativity… not to otherwise fight the final boss of all personal production battles.

I didn’t even try for this one, with the rule set. :\


#78

lmao… this guy who has it out for tsachi is killing me. probably is tsachi tbh. simplest explaination.


#79

I didn’t mind the rules, I’ve been kinda taking a breather lately, revisiting things, trying to regain perspective.


#80

What? I don’t see anyone having it out for anyone. Was something removed?

…unless you somehow read my comments as sarcastic, in which case I do apologise!

English is not my native language.

Tsachi is a good boy! …or at least I think he is.

I suppose I kind of picture him as a sexy muscular guy with a thin mustache and strong hands. In my mind he’s always wearing super tight pants and smart shoes, leaning against a classic sports car in the afternoon sun. But that’s just me, of course, dreaming sadly by the window - picturing the Tsachi, absent-mindedly smearing a Creme Brulee flavoured vaseline unto his soft gleaming lips as the sun sets.


#82

lol yea it was removed… but he’s back at it again. definitely not you bro.


#83

it would be hilarious if it turned out to be someone who has always seemed really nice like trebesch or 7asid or somebody lol.

PS. is voting over? shall I start another?


#84

Yeah voting is over, you won. Congrats! Not sure why this other person is doing that but it doesn’t matter, it is mildly funny.


#85

Isn’t that a completely NOT suspicious thing to say in this context… like “this other, completely different person”. JK ^^


#86

yea… he obviously knows something lol.

alright, I’ma set something up


#87

Is this cirric? by default any idmf troll should be assumed cirric until proven otherwise.


#88

who dat


#89

Whoever it is, they should just take part in the battles instead. If they want the competition to thrive, that’s the way to do it.

And congratulations mnkvolcno on a deserved win!