IDK, if anything, I find the easy part of making EDM is melodies. It’s usually pretty basic chord progressions that have been used time & time again, as they are proven to make folks dance.
Yeah, I agree, J-core/Hyperpop are just too annoying sometimes. (Most of the time.)
Also, I don’t bother paying for Spotify, the ads aren’t that bad.
When you say Electronic Dance Music to any average person they’ll either think of some strange 80’s/90’s song, or a massive Moombahton/Melbourne Bounce song.
Here’s two guides if you really want to learn all the bajillion genres:
It really depends on the genre for the structure, I guess.
I’ll have to find sometime to listen to it, but it looks like (from all the sources I can find) that it’s a bass house song. I will probably be wrong until I listen to it, lol
Eh, having composed music before, listening to a whole lot of popular (insert genre here) usually gives ideas about how that genre works… it changes depending on people though; not everybody works the same.
That website is formatted so poorly and is basically just another producer with the typing version of verbal diarrhea trying to give away a free book, but really wants to tell you that you need to pay him for his 1-on-1 lessons. No shmuck is going to read that 10,000 word single page blog. Here, I had ChatGPT summarize it in 300 words for you so you know it’s bullshit. I’ve even translated it into Cyrillic, you’re Russian right?
The document, written by Sam Matla, is a comprehensive guide on how to make electronic music, particularly aimed at beginners. It covers everything from the necessary equipment to the mindset and learning strategies required to become an electronic music producer.
Meaningful Insights on Making Music
Yes, the guide provides meaningful insights, particularly for beginners. Some key takeaways include:
You don’t need expensive equipment – A basic laptop, DAW, and headphones are enough to start.
Focus on structured learning – Matla emphasizes a “deliberate approach” to learning, which involves setting specific goals and practicing methodically rather than relying on random trial and error.
The importance of finishing tracks – Many producers struggle with completing songs, and Matla stresses the need to develop a habit of finishing music rather than endlessly tweaking unfinished projects.
The “pro mindset” – He draws from books like The War of Art to discuss overcoming creative resistance and staying disciplined.
The value of quantity over quality – Instead of perfecting one track for months, he recommends producing frequently to improve faster.
Repetition in the Document
Yes, the document is quite repetitive. Some recurring themes include:
Overstating the simplicity of starting – Matla frequently reassures the reader that making music is easier than they think.
The importance of finishing music – This point is mentioned multiple times across different sections.
The idea that expensive gear isn’t necessary – He repeats that beginners don’t need to invest heavily in equipment.
The promotion of his course – Throughout the guide, there are repeated mentions of the EDM Foundations course, encouraging readers to sign up.
Overall, while the guide contains useful advice, it is padded with repeated encouragement, analogies, and promotional content.
Краткое содержание документа
Документ, написанный Сэмом Матлой, представляет собой подробное руководство по созданию электронной музыки, ориентированное в первую очередь на новичков. В нем рассматриваются все аспекты: от необходимого оборудования до мышления и методов обучения, которые помогут стать успешным музыкальным продюсером.
Полезные мысли о создании музыки
Да, руководство содержит полезные идеи, особенно для начинающих. Вот несколько ключевых моментов:
Дорогое оборудование не требуется – Для старта достаточно ноутбука, программы (DAW) и наушников.
Важность структурированного обучения – Автор рекомендует «целенаправленный подход» к обучению, который включает постановку конкретных целей и систематическую практику, а не хаотичное изучение материала.
Необходимо доводить треки до завершения – Многие начинающие продюсеры бросают треки на половине пути, но автор подчеркивает, что нужно выработать привычку завершать композиции.
“Мышление профессионала” – Матла ссылается на книгу The War of Art (Стивен Прессфилд) и объясняет, как преодолевать творческое сопротивление и оставаться дисциплинированным.
Количество важнее качества – Вместо того чтобы месяцами совершенствовать один трек, лучше создавать как можно больше музыки, чтобы быстрее развивать навыки.
Повторения в документе
Да, в документе много повторений. Среди часто упоминаемых идей:
Подчеркивание простоты старта – Автор неоднократно уверяет читателя, что начать делать музыку проще, чем кажется.
Необходимость завершать треки – Эта мысль повторяется в разных разделах.
Тезис о ненужности дорогого оборудования – Он много раз говорит, что дорогие инструменты не обязательны.
Реклама его курса – В тексте постоянно упоминается курс EDM Foundations и предлагается записаться на него.
В целом, руководство содержит полезную информацию, но изобилует повторяющимися мотивирующими фразами, аналогиями и рекламными вставками.
Also yeah, this is definitely bass/tech house
I don’t know any particular artists, but all you really need to know is:
DnB if it slow and less Neurotic